Een erg lange dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Beaty - WaarBenJij.nu Een erg lange dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Beaty - WaarBenJij.nu

Een erg lange dag

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

20 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Yes, ik ben er!
Na een vlucht waar geen einde aan leek te komen, eindelijk geland in Bangkok. Geen middenpadplaats en geen raamplaats meer beschikbaar. Ingeklemd tussen spaans sprekende jongen die met zijn zonnebril op de hele reis sliep en een Thaise vrouw die er in slaagde om me 11 uur niet aan te kijken. Op zich toch wel heel erg knap als je zo strak rechtuit kan blijven kijken. Ik zou me toch al snel erg vervelen :)
Enige lichtpuntje op de lange vlucht was de wijn, die ze vor het gemak maar vol in limonadeglazen schonken. Niks kleine kneuterige flesjes... Desondanks eigenlijkerg weinig geslapen.
Vanmorgen nog een tijd in de rij voor mijn visum, rugzak van de band geplukt en op naar Bangkok.
Sangmo was er om me op te halen en na drie pogingen om geld uit een automaat te krijgen - waarbij het de laatste keer lukte- met de metro naar de stad gegaan. Maar toen...
We stonden bij een enorm drukke weg en moesten op zoek naar een riksja of taxi. Gelukkig kwamen we een andere non tegen.die Sangmo kende van de conferentie. Net zo'n typje, maar dan in bruine pij. Na flink wat pogingen had mijn gewapper effect. Blijkbaar pikken ze toch liever een blonde vrouw op dan een paar nonnen.
Op naar Kao San Road. De Thaise non wist nog een geweldig guesthouse. Na een half uur in de riksja, eindelijk via erg nauwe straat jes aangekomen. Ze liet ons de kamer zien. Mijn slaapkamer in Belgie was er heilig bij. Een 2-persoons bande met verder 4 muren, niet eens ruimte er om heen. En dat terwijl ik er toch niet uitzie alsof ik op het punt sta toe te treden tot een kloosterorde. Dat werd dus verder zoeken. De eerste twee hotellletjes zaten vol, maar inmiddels een ruime kamer gevonden met warm water en airco... Nou ja airco, we weten niet of hij het doet. Tot nu toe niet in ieder geval. Wel draait er een van op oorlogssnelheid boven het bed, dus onze bezwete lijven worden gekoeld.
Vanochtend nog het goud op het paleis van de koning en de achterligggende tempel bewonderd. Er was een vertrek open waar een enorme gouden troon stond..(Met een oude zwart wit foto, waaruit bleek dat hij of zijn voorganger daar dus ooit echt wel op gezeten heeft. Och arme. De troons in films vallen helemaal in het niet bij dit enorme gouden gevaarte.
Ook al lekker gegeten vanmiddag. Ik moest kiezen tussen een groot en een klein bier, en indachtig aan de fluitjes en amsterdammertjes zei ik doe maar groot, om vervolgens een literfles bier toegeschoven te krijgen. Hij kwam wel op hoor, maar daarna toch maar even geslapen. Nu dus weer niet geheel fris, maar wel vrolijk achter de pc en zo maar weer eens naar buiten.
Wordt vervolgd!~

  • 20 Juni 2011 - 11:47

    Ilana:

    Gaaf dat je goed bent aangekomen! Hoop dat het biertje je wel heeft mogen smaken en dat je lekker hebt kunnen slapen! Geniet lekker van je vakantie en ik kijk uit naar jouw reisverslagen. liefs, Ilana

  • 20 Juni 2011 - 12:12

    Paul:

    Ha die lieve Beaty, wereldreizigster! :)
    Wat fijn om even wat van je te horen!
    Ga maar lekker de oosterse cultuurshock in en ik ben benieuwd naar je berichten! Veel plezier, wees voorzichtig! liefs...

  • 21 Juni 2011 - 06:53

    Ireen:

    Hey Beaty!

    Ik was verrast toen ik je eerste verslagje binnen zag rollen.
    Je bent er al!!
    Je hebt je reis weer kleurrijk verteld, evenals je belevenissen en ik kijk dan ook met plezier uit naar het vervolg!

    Een hele fijne tijd
    Liefs
    Ireen

  • 21 Juni 2011 - 07:14

    Laura:

    Hee,

    Super leuk dat je al zo snel een berichtje heb gepost. Ben blij om te horen dat je een mooie kamer hebt gevonden. Heel veel plezier daar.

    Oh ja ik heb trouwens statistiek 3 gehaald met een 7 :)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beaty

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 120996

Voorgaande reizen:

06 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Het Noorse avontuur

21 December 2011 - 05 Januari 2012

zon, zee en Indiers

19 Juni 2011 - 09 Juli 2011

the Beat goes on

19 Augustus 2009 - 17 September 2009

Ik droom door.....

Landen bezocht: