Stilte, storm en haaien - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Beaty - WaarBenJij.nu Stilte, storm en haaien - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Beaty - WaarBenJij.nu

Stilte, storm en haaien

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

06 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Het was even stil,sorry… we waren gewoon erg aan het genieten van dit paradijsje… ’s morgens wakker worden en een koffie in je hangmat.. Lui besluiten wat we die dag gaan doen… Beetje chillen aan zee, langs het strand lopen, het dorp in…
Gisteren zijn we de andere kant op het strand gaan verkennen.. Daar was het echt een beetje troosteloos, veel zwerfvuil, blubber en geen mooi uitzicht. Hier is het echt 10 keer zo mooi.. Lekker gegeten bij het restaurantje wat hierbij hoort, zulke ontzettend aardige mensen. Vnnacht maakte Sangmo me wakker omdat er een schorpioen in de wasbak zat. Ze had har bril niet op, dus had het eerst niet door. Goede raad is duur, hoe krijg je dat beest er uit. Wegspoelen is geen optie voor een non. Dus ze heeft hem in de bezem laten klimmen en die hebben we uit het raam achter het huis uitgeschud. Gen dodelijk soort, maar het schijnt niet fijn te zijn als ze steken..Maar inmiddels begon het chillen natuurlijk wel te kriebelen dus vandaag zijn we met de catamaran naar Ko Tao geweest. De beheerder bracht ons naar de pier en ze gaven ons een snorkeluitrusting mee. Bij Ko Tao hebben we een van de ons belagende taxichauffeurs uitgepikt om ons een strand te wijzen waar we konden snorkelen en zwemmen. Voor een schijntje bracht hij ons naar een afgelegen strand, alleen te bereiken via zandpaden terwijl het stijl omhoog en omlaag ging. We zaten in de laadbak van een open pick-up truck met bankjes die even hoog waren als de zijkant van de auto, dus als je je niet goed vast hield lazerde je daar zo uit. Dat eiland is weer heel anders, nog wat authentieker, rommeliger en relaxter. Prachtig landschap onderweg. Hij wilde niet betaald worden na de heenreis, hij kwam ons om 2 uur weer ophalen voor de boot terug en dan moesten we maar afrekenen. Voor ons wel geruststellend, want we zaten niet bepaald op een stukje eiland waar je een taxi op straat aanhoudt. We zaten vlakbij het haaieneiland. Veel koraal en het barstte van de tropische vissen. Op een gegeven moment kwam er een vis langs van een meter lang en een halve meter breed, oeps, heb maar even wat afstand gehouden, al zag hij er niet gevaarlijk uit. Fantastisch gesnorkeld. Bleek dat Sangmo nog nooit tussen de tropische vissen had gesnorkeld, terwijl ze wel haar duikbrevet heeft. Ze was laaiend enthousiast, ze straalde helemaal en kwam na de tweede keer terug met de mededeling dat er een heuse haai om haar heen had gezwommen. Ze schrok zich natuurlijk een ongeluk, maar realiseerde zich vervolgens dat hij vast ongevaarlijk was. Ook nog een soort waterpaddestoel??? Zwam??? gezien van 2 meter hoog en 2 meter doorsnee. Er zaten kleine pluisjes op, fel geel, blauw en rose. Soort anemonen… Ik natuurlijk ook op zoek naar de haai, maar geen geluk. Ging Sangmo weer het water in, zag ze er wel en stuk of 5. Haar dag kon niet meer stuk. (De mijne trouwens ook niet). Ze hoorde de nonnen al in gedachten gilletjes slaken van afgrijzen! Na twee koppen perfecte echte koffie bij het strandtentje was het veel te snel tijd voor de taxi naar de boot. Onze pick-up stond al te wachten. Bij de boot werden we weer afgehaald en toen was het tijd voor een biertje met een rietje en een ijskoffie. Vroeger zeiden ze altijd dat als je dronken wilde worden je bier door een rietje moest drinken. Dit was mijn kans om deze volkswijsheid te onderzoeken en helaas, deze mythe is ontkracht. Niks dronken…Op de boot nog vliegende vissen gezien. Die scheren wel 10 meter over het water door de lucht. Heel bijzonder. Afgelopen nacht heeft het de hele nacht gebliksemd en gerommeld, maar we hebben het droog gehouden. Ook nu begint het in de verte weer te rommelen. Morgen nog even een laatste dag hier genieten en dan gaan we vrijdag aan de terugreis beginnen. Met de boot van 1 uur hier weg, dan op de nachttrein naar Bangkok en dan vlieg ik ’s avonds laat weer terug… Wil niet, wil niet, wil niet, maar ja, soms heb je niks te willen, als je prijs stelt op een baan waar je de reis van kan betalen. Dus er zit niets anders op dan maar snel weer een verre reis te boeken, in het najaar of zo, of misschien wel in januari , lekker warm! Niks Spanje, Cran Canaria of die landen meer, dit is zo onwijs leuk! Zo nog even een biertje halen en wat eten, volgens mij is God verhuisd van Frankrijk naar Thailand!

• 06 Juli 2011 - 14:59

Ireen:

Zo te lezen heb je de tijd van je leven!! De manier waarop je je belevenissen beschrijft doet al glimlachen laat staan wanneer je er deel van uit maakt ;-).

Ik begrijp dat je niet graag uit "het land van God" wilt vertrekken maar je hebt wel een waanzinnige herinnering!! (ik moet het met je "boek" doen :-) ).

Zodra je weer in dit nattige kikkerlandje belandt wil ik de rest van je verhalen graag horen en hopelijk veel? foto's zien!

Geniet geniet en geniet!!

Liefs
    Ireen

• 06 Juli 2011 - 15:15

Ilana:

Wow! Dat lijkt me zo ontzettend mooi om tussen tropische vissen te snorkelen! Jammer dat jij geen haai hebt gezien maar aan de andere kant maar goed ook!
    Liefs en groetjes