Ko Ma - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Beaty - WaarBenJij.nu Ko Ma - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Beaty - WaarBenJij.nu

Ko Ma

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

06 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Op het noordelijke puntje van het eiland ligt een ander eilandje, wat met een zandbank verbonden is aan dit eiland. Ze zouden ons vanuit de huisjes brengen, maar toen we ‘ smorgens kwamen bleek dat ze de auto niet vertrouwden. Ze belden voor ons een taxi en onderhandelden over de prijs. Uiteindelijk werd het 800 Baht, ongeveer 9 euro per persoon voor de heen- en terugreis. Ook daar laag water en koraal, maar er was een bootgang met op het eind een soort hele grote cirkel van dieper water en zand. Heerlijk gezwommen dus. Daarna heb ik nog een Thaise massage genomen, mmm heerlijk en net toen het uur voor de massage voorbij was barstte er een gigantische regenbui los. We hebben de taxi weer gebeld, maar vroegen ons af of die er wel kon komen, want delen van de weg waren van klei en alles veranderde binnen minuten in een snelstromende rivier. De tximevrouw had een pick-up gestuurd in plaats van de gewone luxe wagen waarmee we gebracht waren.Ze belde ons nog op om te zeggen dat we met de pick=up mee moesten. De chauffeur had alleen niet terug van 1000 Baht, dus Sangmo overal geprobeerd om geld te wisselen. Uiteindelijk is dat gelukt bij een laundry, een plek waar je je was naar toe kan brengen en dan krijg je het voor 0,60 eurocent per kilo gewassen en gestreken terug. (Ook dat heb ik inmiddels een keer gedaan, waarom zou je moeilijk doen, als het makkelijk kan). Gegeten in een restaurantje, een paar 100 meter verderop. Vreselijke trancemuziek en ze hadden de helft niet wat op de kaart stond. Apart wel.. En ik moet zeggen, het eten bij de aardige mensen van de huisjes is echt veel lekkerder. Dus we blijven voortaan hier eten. Terwijl we weg waren hadden ze de plastic schermen voor ons laten zakken die aan de buitenkant van het terras hangen. Service hoor!

• 06 Juli 2011 - 15:47

Ilana:

Heerlijk man zo een Thaise massage!