bussen en muggen - Reisverslag uit Anjuna, India van Beaty - WaarBenJij.nu bussen en muggen - Reisverslag uit Anjuna, India van Beaty - WaarBenJij.nu

bussen en muggen

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

03 Januari 2012 | India, Anjuna

De bus ging helemaal oké en kostte voor de verandering geen drol. Nadat ik eindeloos had zitten wachten tot de manager wakker genoeg was om mijn kapitaal in ontvangst te nemen, werd ik verwezen naar de hoofdstraat buiten het complex. Ik maar wachten. Riksja's stopten, taxi's stopten, jongens op brommers stopten, maar nee, ik ging met de bus. Toen stopte er weer een riksja en die vertelde me dat de bus pas om 10 uur langs kwam en hij stelde voor me naar het busstation te brengen. Een goed idee dat ik onmiddellijk aangreep. Daar in de local bus gestapt, die binnen 5 minuten kwam en een zitplaats bemachtigd die wel erg close was met een wat onfris ruikende indier, want de bankjes zijn ongeveer geschikt voor anderhalf mens. Als je aan de buitenkant zit hangt je bil erover. Grappige ervaring. Er zit een geld-inner op en een jongen die nonstop zijn hoofd buiten het raam houdt om passagiers te spotten. Er zijn namelijk geen haltes, je gaat gewoon langs de kant van de weg staan. Voor stoppen en weg rijden had hij een speciaal fluitsignaal, wat hij overigens op zijn vingers deed, zo hard en schel dat de chauffeur het kon horen. Ik was diep onder de indruk van zijn fluitkunst aangezien ik slechts gesis produceer als ik het probeer.
In Margao overgestapt op de bus naar Panjani. Ik hees mezelf met koffer in de bus, ervan uitgaande dat dit hetzelfde werkte. Onmiddellijk begon er iemand te blèren dat ik in de rij bij het busstation moest staan. Ik veinsde hem niet te begrijpen. Ik had net de koffer in de bus getild en massa's mensen stapten in, dus ik zag niet goed hoe dat dan zou moeten. Koffer er weer uit tegen de stroom in? Een man stond op en gebaarde me te gaan zitten. Hij stond op en verdween, zijn aktetas achterlatend. Ik snapte er niks van, totdat hij terugkwam met een kaartje. Wat bleek, dit was een doorgaande bus, waar je van te voren een kaartje voor moest kopen.
Ja, weet ik veel.. Die domme toeristen ook. In Panjani een taxi genomen naar Anjuna. Er stond een jongen bij een restaurant en de taxidriver vroeg hem waar er kamers waren. De jongen vroeg naar mijn budget en zette mijn koffer in het restaurant. Vervolgens moest ik achter op de brommer (200 meter schatte ik) waar hij me bij een guesthouse afzette. De eigenaar had een 2 persoonskamer met hotshower, maar pas vanaf vandaag. Ik moest dan wel een nacht in een kamer zonder toilet en douche. Er was uiteraard wel een gedeelde douche en wc.
Nou ja, ik pingelde wat af van de kale kamer en besloot niet verder te zoeken. Mijn koffer werd opgehaald, de kamers waren goedkoop en de mensen aardig. Uiteraard geen internet, maar internet cafés zijn er genoeg.
Toen naar het strand wat hier behoorlijk rotsig is. Ook de golven zijn hoog en de stroming behoorlijk sterk. Oppassen dus. Canlangute is een stuk aangenamer. De strand verkopers waren enorm in aantal en irritant opdringerig. Ik kon zo ongeveer een halve bladzij lezen voordat er weer een kwam zeuren. Ineens viel het me op dat ik ze bij het vorige resort niet had gezien op het strand. Zeker verboden toegang bij dit soort duurdere resorts. Verder is het erg gezellig, veel winkeltjes en mensen. Toen de zon onder ging werd er achter mij op het strand een enorme bonka bonka aangezet, een DJ op een soort plein. Het avondvermaak begon. Time to leave dus, bovendien stroomde het strand vol met nogal opdringerige Indiërs waarvan er een botweg vroeg of hij bij mij kon slapen. Ik voelde me niet echt veilig en aangezien het overduidelijk was dat ik alleen was besloot ik terug te gaan, ook al omdat de weg naar het strand kruipdoorsluipdoor was en ik mijn zaklantaarn verloren had. Daarna een goed restaurant gevonden en lekker gegeten. Vervolgens maar gaan slapen want ik voelde me nog steeds niet echt safe op straat. Maar dat kan aan mij liggen, ik had dat niet eerder. Er zitten hier hele grote gemene muggen, die zodra de zon onder is zich op je storten, dus mijn meegenomen klamboe komt wel van pas. Er zit wel horrengaas voor de tralies, maar de kieren zijn zo groot dat een beetje intelligente mug daar likkebaardend doorheen komt. Nu dus nog een laatste dagje strand en morgen naar de beroemde markt, kijken of ik voor die en gene en mezelf nog wat kan scoren :). En dan 's avonds naar het vliegveld. Het wordt ook wel tijd. Merk dat ik wat verzadigd raak van alle indrukken. Ik ga thuis wel herkauwen. Maar eerst even een internet café zoek om dit te versturen en de mailtjes te lezen. Vind het leuk om mail en sms'jes te ontvangen, dus alle schrijvers en sms-ers thanx!

  • 03 Januari 2012 - 09:56

    Wiebe:

    He Beaty,

    Ook gekte en kleuren en drukte worden een beetje normaal, raar is dat he? Als je volgende week weer thuis bent en je denkt aan Goa, wil je zo een dag terug om zelfs de beroerdste busreis nog een keer glimlachend over te doen. Die vervelende kerels hebben zich kennelijk verenigd en trekken massaal naar het strand. Ook wel een beetje logisch want ze zijn niks gewend met vrouwen. Hun eigen vrouwen gaan helemaal gekleed te water en die westerse vrouwen zijn voor hen een snoepwinkel ;-)) Gewoon lekker grof van je afhouden, schreeuwen kunnen ze helemaal niet tegen en afgaan in public is het ergste voor hen wat er kan gebeuren. So embaresse them haha. En leuk dat je voor kadootjes gaat in Anjuna. Alsof je weer in in 1970 in het Kralingse bos staat maar dan warmer. Geniet van alles, het is zo bijzonder!
    liefs en groet
    Wiebe

  • 03 Januari 2012 - 20:15

    Gertina:

    Wat een leuk verhaal weer.
    Je maakt elke dag wat mee het is geen saaie vakantie zo te lezen elke keer.
    De dagen vliegen voorbij.
    Pas je goed op jezelf.
    Want ik vind het best eng dat je daar alleen bent.
    Wie kan je helpen niemand.
    Ik zou zeggen vermaak je nog even voor je het weet ben je thuis en begint je normale leven weer.

    Groetjes liefs gertina

  • 04 Januari 2012 - 19:43

    Gertina:

    Hallo

    Ik heb genoten van je verhalen.
    Ik wou je even een goeie en veilige terug reis wensen.
    Ik hoop dat je genoten hebt van je reis.

    Groetjes gertina

  • 05 Januari 2012 - 13:38

    Ilana:

    Ik ben erg blij dat je straks weer in Nederland bent. Herkauw te verhalen maar met ons, kunnen wij ook ervan nagenieten :-)
    Excuxes dat ik niet vaak online was, helaas waren de omstandigheden er niet naar maar dat vertel ik je wel als ik je weer gezellig aan the phone heb.
    Liefs, Ilana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beaty

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 3398
Totaal aantal bezoekers 120769

Voorgaande reizen:

06 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Het Noorse avontuur

21 December 2011 - 05 Januari 2012

zon, zee en Indiers

19 Juni 2011 - 09 Juli 2011

the Beat goes on

19 Augustus 2009 - 17 September 2009

Ik droom door.....

Landen bezocht: