Een zwart strand en een slechte massage - Reisverslag uit Calangute, India van Beaty - WaarBenJij.nu Een zwart strand en een slechte massage - Reisverslag uit Calangute, India van Beaty - WaarBenJij.nu

Een zwart strand en een slechte massage

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

24 December 2011 | India, Calangute

Dag 3
Vannacht pas om half 6 in slaap gevallen. Vast teveel indrukken op gedaan. De markt was trouwens Mapusa, niet medusa :)
Vanmorgen toch weer met een vol verwachting klopt mijn hart opgestaan. Ik was om half 9 klaar wakker. Na een lekker ontbijt tegenover het guesthouse maar eens langs het strand gelopen naar Baga beach. Een vreemde verrassing. De Indiërs waren duidelijk vrij en ze klitten allemaal bij elkaar. Wel duizend mensen op een mini stukje strand, waar ze allemaal blijven staan. Het zag letterlijk zwart van de mensen. In zee een wirwar van banaanbootjes, raceboten, scooters, een enorme stank van benzine en massa's lifeguards die af en aan schreeuwden en floten als de jongetjes dieper dan hun knieën in het water gingen. Het schijnt nogal link te zijn, er verdrinken jaarlijks zo'n 100 mensen. Die kunnen waarschijnlijk ook niet zwemmen. Een stuk of drie keer kwam ik zo'n zwerm inclusief bijbehorend watervertier tegen. Vrouwen gingen in hun sarongs in het water, jongetjes wilden met me op de foto, ik had mijn eten vanavond kunnen verdienen als ik er geld voor had gevraagd.Wel mijn armen laten verbranden. Had die natuurlijk niet ingesmeerd.Ik was erg gelukkig weer terug op mijn eigen relaxte stukje strand te zijn.
Mijn buurvrouw zit altijd bij een ander tentje en neemt daar iedere dag een massage, erg goed zei ze.
Ik dus ook, heb nog nooit zo'n slechte ongeïnteresseerde massage gehad. Ze was klaar in een minuut of 20 en ze kon er geen hout van. Ik heb mijn buurvrouw die andere massagemevrouw aangeraden, maar ze had dit gezin min of meer geadopteerd en vond dat ze het niet kon maken twee tentjes verder te gaan. De dochtertjes moesten allerlei zaken verkopen. en vonden haar een willig slachtofeer. Erg vervelend dat constante gezeur. Mijn buurvrouw komt uit Denemarken en komt hier ieder jaar, like home, zei ze, maar datvind ik nu net geen vakantie. De meisjes lieten hun huis zien aan het eind van de dag. Een kamertje waar ze met een echtpaar en 5 kinderen leven. Het oudste meisje moet thuis blijven om op te ruimen en om op haar jongste gehandicapte zusje te passen. Voor de kamer, een vies donker rothok, betaalden ze 75 euro per maand, voor hen erg veel geld. Hiervoor leefden ze in een varkensstal als je de Deense mag geloven. Hier hadden ze nog wel elektra. Koken gaat op een houtvuurtje en water moet uit een put worden gehaald. Ze hadden zelfs een kleine TV.
Wel apart om dat te zien, je komt niet zo snel binnen in die huizen. Er zat nog wel een deur in die kamer, maar daarachter woonde een ander gezin.
Verder wederom met mijn buurvrouw uit eten geweest, maar zij blijft hier 14 dagen. Ik zou dat niet volhouden. Vind het nu wel weer genoeg. Er is nog zoveel te zien!
Mijn 'just friends' knul spotte me ook nog lopend op het strand en wilde met me naar de x-mas strand party. Jammer dan, ik moet morgen om half 7 (of was het 6?) vertrekken. Ze hebben een bus voor me geboekt hier. De treinen schijnen helemaal vol te zitten met kerst, geen kaartje meer te krijgen.
Ze brengen me naar het busstation. Lekker makkelijk dus. De trein bewaren we nog maar even. Moet af entoe wel lachen. de Deense en ik spreken uiteraard Engels met elkaar, maar af en toe vergeten we dat en dan ligt ze helemaal in een deuk. Deens en Nederlands is echt niet hetzelfde. Net landde er een enorme nachtvlinder op mijn hand, ik schrok me rot en ging spontaan in het Nederlands dat vertellen, waarop er erg wazige blikken terugkomen.
Er hangen hier allemaal kerstslingers en lampjes. Veel katholieken hier. Maar door de temperatuur en het gebrek aan kerstbomen mis ik gelukkig het idee dat het kerst is. Bovendien is het maar 1 dag.Ben heel benieuwd naar Hampi. Ik heb er goede verhalen over gehoord en goede tips gehad! (thanx Wiebe)
Ik weet niet of dit blog in dezelfde regelmaat doorgaat, want ze zullen niet overal wireless hebben. Dus als je niets hoort, dan leef en geniet ik waarschijnlijk gewoon door. Ik stuur af en toe wel een sms'je en vind het ook leuk die te krijgen. Laura, zonder wireless geen scrabble, dus dat wordt een lang potje :) Veel plezier allemaal met kerst en je hoort weer van me!
rectificatie: Ik hoor net dat de bus om half 7 morgenavond vertrekt. Kan ik wel lekker uitslapen, ik ga nog een biertje halen:)

  • 24 December 2011 - 18:02

    Gertina:

    Hoi

    Weer een leuk verhaal.
    Ik hoop dat ik de volgende dagen wel een verhaal van je kan lezen.
    Super leuk te lezen wat je mee maakt.
    Kijk je goed uit en pas goed op jezelf.

    groetjes gertina

  • 24 December 2011 - 23:38

    Anneke:

    Ha Beaty,

    Ik heb deze keer maar eens op Google Maps opgezocht waar in India je precies bent en waar je naar toe gaat. Flinke reis, 7 uur en een kwartier. Spannend allemaal, ben benieuwd hoe je het in Hampi vindt. Groetjes van ons hier :)

  • 27 December 2011 - 16:01

    Ilana:

    Proost! Geniet lekker van je biertje nu het nog kan! Ik blijf het leuk vinden jouw reisverslagen te lezen (als er geen storing bij Ziggo is). Zelf net terug uit het ziekenhuis, was gisteren erg gevallen in huis! Niet echt slim van mij :-)! Liefs, Ilana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beaty

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 120890

Voorgaande reizen:

06 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Het Noorse avontuur

21 December 2011 - 05 Januari 2012

zon, zee en Indiers

19 Juni 2011 - 09 Juli 2011

the Beat goes on

19 Augustus 2009 - 17 September 2009

Ik droom door.....

Landen bezocht: