Een grote Nandi - Reisverslag uit Hampi, India van Beaty - WaarBenJij.nu Een grote Nandi - Reisverslag uit Hampi, India van Beaty - WaarBenJij.nu

Een grote Nandi

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

29 December 2011 | India, Hampi

Niks treinkaartje, alle treinen zitten vol tot 2 januari, dus weer een bus en zelfs dat kan pas morgen. Dit keer een andere maatschappij, met een slaapplaats voor mij alleen. Als het goed is ben ik dan in een nacht aan het palmenstrand, that 'll be the day! Gisteren wat souvenirs gekocht en een beetje op het dakterras gehangen met mijn buurmeisje. Haar vriend lag ziek op bed, dus ze liep ook wat met haar ziel onder haar arm. Een Nederlandse voor de verandering. 's avonds wat gegeten bij de Mango tree, super relaxed en leuk restaurant, waar je waanzinnig kan eten. Vandaag moest er wel weer iets worden gedaan, want anders wordt het saai. Het went allemaal zo snel. Ik ben net terug uit Anegundi en zit nu lekker met een cola op het dakterras van het Gobi restaurant, want het is bloedje heet. Niet dat dat erg is, maar wel als je een berg op moet klimmen om bij een tempel te komen :) Maar met een erg relaxed tempo kom je er wel. Vanochtend dus de riksja gepakt naar de boot die heen en weer vaart over de rivier. Er ligt een brug, tenminste, de restanten. Ze kunnen hier geen bruggen bouwen. Volgens mijn chauffeur was dit de tweede keer dat hij was ingestort en ze proberen het nu niet meer. Dat minibootje (Soort groot roeiboot formaat) wordt volgehesen met 5 brommers en dan mag je daar tussen zien dat je een plekje vindt. Uiterst vermakelijk :) Aan de overkant ligt het dorpje Anegundi. Een authentiek dorpje, leuk om te zien hoe ze wonen en de was in de rivier doen. Ik was natuurlijk weer als een kip zonder kop aan het rondlopen, aangestaard door de Indiërs, die zoals het hoort geen woord Engels spraken. Er moest ergens een grote Nandi (Beeld van heilige koe) zijn, dus ik vragen, maar niemand wist ervan. Uiteindelijk vond ik een riksja die me naar een drietal tempels bracht. De laatste was dus echt hoog op een berg, met wel duizend witgeverfde treden. Bovenin kreeg je een rode stip op je voorhoofd, tenminste de Indiërs kregen dat. Ik kreeg een rode streep van mijn neus tot mijn haar. Toen ik het later in de spiegel zag, begreep ik dat ik natuurlijk helemaal voor gek had gelopen. Ik leek wel en Indiaan op oorlogspad! Oog-makeup remover bracht gelukkig uitkomst! Bij een andere tempel werd ik weer onder de voet gelopen door een schoolklas en ik moest en zou met de kinderen op de foto. De leraar bleef foto's schieten. Vast voor boven zijn bed! Bij het bootje aan de rivier bleek uiteindelijk de grote Nandi te staan. Beeld tempelformaat, 80 cm hoog of zo. Vond het wel een enorme grap, want ik verwachtte iets enorms, uitgehouwen in de rotsen boven op een berg of zo! De boot teruggenomen, met 6 brommers dit keer en aan de andere kant stond de riksja met chauffeur gewoon te wachten tot ik terugkwam. Heel bizar is dat, hij had liggen slapen. Je zou zeggen dat ze terug zouden rijden om een ander vrachtje op te pikken, maar dat doen ze niet. Als je de hele dag wegblijft, blijven zij de hele dag wachten. Morgen overdag dus nog een dagje en dan de nachtbus. Het gaat veel te snel!



  • 29 December 2011 - 13:24

    Rob:

    Hoewel het openbaar vervoer hier beter is geregeld , blijft de chauffeur niet wachten als ik terugkom uit de stad met de geruilde kerstcadeautjes. Maar ach, de volgende bus of trein laat nooit lang op zich wachten. Jij hebt in ieder geval de kleine Nandi gezien. Hier is het ook mooi weer..... 12 graden en prachtig grijs. Have fun op het palmenstrand. Coco nut coming today, coco nut coming tomorrow.... Have fun!

  • 29 December 2011 - 18:20

    Gertina:

    Hoi
    Wat een leuke reis maak je toch.
    Je ziet heel veel mooi, en leuk om te horen.
    Je verhaal is weer heel leuk te lezen.
    Gaat de tyd je te snel dat zal wel je ziet zoveel natuurlijk.
    Veel plezier nog en pas goed opjezelf

    groetjes gertina

  • 31 December 2011 - 19:37

    Ilana:

    Hey Beaty! Ik vond het erg fijn dat je mij persoonlijk een gelukkig nieuwjaar hebt gewenst! Men, jij weet wel hoe je mij moet raken zeg!! Maar wel heel lief van je! Jij ook een heel fijn, gezond en liefdevol 2012 gewenst van moi. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beaty

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 120810

Voorgaande reizen:

06 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Het Noorse avontuur

21 December 2011 - 05 Januari 2012

zon, zee en Indiers

19 Juni 2011 - 09 Juli 2011

the Beat goes on

19 Augustus 2009 - 17 September 2009

Ik droom door.....

Landen bezocht: