Vervolg - Reisverslag uit Calangute, India van Beaty - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Calangute, India van Beaty - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

23 December 2011 | India, Calangute

k kreeg gistermiddag ineens een andere kamer met groot balkon, nadat ik had geklaagd dat de wireless het niet deed in mijn kamer.
Gistermiddag lekker op het strand geweest. De jonge mevrouw (uitgehuwelijkt op haar 14e en haar eerste kind op haar 16e) die de strandbedjes in het oog hield bood me een massage aan en ze was zowaar ook nog erg goed. Al mijn vliegtuigknopen uit mijn spieren, Mijn lijf (en haar) onder de coconutolie, verslavend, dat dan weer wel. Verder een partij strand verkopers-sters en kindjes langs zien trekken Gezien mijn zwak voor kindjes koop ik dan maar weer een doosje aardbeien, met luis, zo bleek later. Maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen. Vervolgens een paar koeien ontmoet die ook het strand bezochten, erg vreemd allemaal.Toen ik terug liep kwam ik de sieradenverkoper weer tegen. Hey zullen we vanavond wat drinken en eten, vroeg hij, ik zit ook maar alleen. Nu is samen eten leuker, dus afgesproken met hem te eten. De arme jongen waande zich al spekkoper vrees ik. Hij begon maar te zeuren dat ik mee naar zijn huis moest, just friends, was zijn argument. Daarom wilde hij natuurlijk ook zoenen. Gelukkig had ik inmiddels wat ervaring in het nee verkopen aan verkopers, waardoor ik het beperkt kon houden tot eten en drinken. Net als bij alle verkopers, negeerde hij wat ik zei en bleef aandringen. Helaas voor hem bleef ik vriendelijk nee zeggen. Als local wist hij natuurlijk een goed en goedkoop restaurantje waar ik heerlijk heb gegeten.. O, ik ben zo gelukkig zei hij dat ik je heb ontmoet... Het is goed te weten dat 30 jarige indiers op je vallen, maar ik heb al twee kinderen, dus ik vrees dat hij toch wat teleurgesteld zijn bed is ingekropen, na mij voor een strandparty op zaterdagavond te hebben uitgenodigd. Doe ik ook lekker niet, anders kom ik nooit meer van hem af. Vanmorgen wreed wakker geworden door het gehamer, van een knul die beneden nieuwe bedden in elkaar aan het zetten was. Verder wordt hier aan het appartement druk gebouwd, dus de zaken zullen wel goed gaan...
Vanmorgen het gekkenhuis van de medusa markt gezien. Weggebracht en opgehaald voor 7,50 dus dat vond ik wel een aardig alternatief voor de warme volle bus. Keurige en smaakvolle geëtaleerde groenten, levende geiten naast hun gevilde exemplaren, Kraaiende hanen wachtend op het mes, en stinkende gedroogde vis, verrukkelijk geurende kruiden en ladingen spreien, sjaals en ander spul. Geen leuke kleding helaas. De kamer naast mij zit een vrouw uit Denemarken. We hebben afgesproken vanavond samen te gaan eten, want zij vindt daar niets aan alleen. Maar nu eerst een duik in de oceaan. en een kingfisher biertje, erg lekker bier trouwens. Het is heerlijk weer. Ik vind het niet te warm, gewoon net goed en het water is heerlijk. Ook lekker zwemmen, geen wadden zoals in Thailand en ook een stuk koeler water gelukkig. Ik denk aan jullie in de regen en kou :)

  • 23 December 2011 - 10:54

    Rob:

    Nooit gedacht dat je je mee zou laten voeren met local heroes die kralen en spiegeltjes verkopen, ha,ha! Hier is het ook lekker weer..... 4 graden, miezerbuitje en een prachtig egaal grijze lucht. I'm just a jealous guy! Ik word gek van die Kerstmuziek op de radio. Gauw maar weer een CD van Moke opzetten.... "Enjoy the Silence!!"
    Veel plezier met the 'locals' en "If you can't BEAT them, join them!" (tot de grens). Have fun!

  • 23 December 2011 - 11:06

    Laura :

    Sounds good! Hier is het overigens ook best 'warm', voor de tijd van het jaar dan ;)

  • 23 December 2011 - 11:16

    Hans:

    die local kende jou natuurlijk niet goed, anders had hij wel geweten dat aandringen bij jou zeker niet werkt.Die markt lijkt mij geweldig met al die diverse geuren van de kruiden. Heel veel plezier.
    Groetjes xx

  • 23 December 2011 - 11:39

    Sangmo:

    Ja ach dat moest ik je natuurlijk wel vertellen van die aandringerige verkopers... Wat ook helpt is zeggen dat je al een lange tijd in India komt en dat je die dingen niet meer hoeft... met hem meegaan naar een strandparty moet je niet doen, maar dat weet je wel... s'avonds op het strand slenteren ook niet, maar dat heb ik je al verteld..... Tja en die koeien en kinderen is gewoon india... en dat gehamer ken ik ook heel goed... HAHAHA. Net weer een puppy uit de rivier gehaald, een vrouw die hier bij ons verblijft vond hem gillend aan de kant... weggegooid, omdat ze een meisje is... is denk ik 6 weken oud, gelukkig hebben we haar bij een tibetaanse familie ondergebracht die veel straathonden verzorgen, na drie weken gaan we weer langs om haar op te halen of om een plekje voor haar te vinden, is een schattig bolletje zwart met van die bruine wenkbrauwtjes, je zal ze daar ook wel tegenkomen....

  • 23 December 2011 - 20:02

    Gertina:

    Hoi.

    Wat leuk weer je verhaal te lezen.
    Spannend, je maakt elke dag wat mee.
    Je hebt fijn weer hier is prut weer bah.
    regen.

    Groetjes gertina
    ps ; pas je goed op jezelf

  • 24 December 2011 - 12:23

    Wiebe:

    Hey Beaty,

    Gepakt door het gekke India, het kan ook niet anders, alles is zo anders daar. Leuk ook dat je een reisgenote hebt gevonden.
    Zondag naar Hampi, ben benieuwd hoe je dat gaat vinden. Lekker op de fiets langs de tempels. Tip1: de Mango tree, super relaxed restaurant/bar aan de rivier. Tip2: als je met de trein gaat, kom je misschien pas s avonds in Hospet aan. Wij zijn toen s nachts nog met de tuk tuk nog naar Hampi doorgereden. Niet slim want s nachts voelde toen redelijk onveilig, en in Hampi gehaast in het donker een slechte kamer genomen. In Hospet heb je goede hotels en dan kun je s ochtends fris de bus delen met meer mensen. En in Hampi rustig een van die geweldige relaxte guesthouses uitzoeken. Ik weet nog dat de centrale tempel (met olifant) daar vooral s avond magisch is. Tip 3: de ene ATM in Hampi is altijd broke down, so bring your cash!
    Geniet ervan famke, voor je het weet zit je weer thuis en geloof je niet wat je hebt gezien!
    liefs
    Wiebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beaty

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 120894

Voorgaande reizen:

06 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Het Noorse avontuur

21 December 2011 - 05 Januari 2012

zon, zee en Indiers

19 Juni 2011 - 09 Juli 2011

the Beat goes on

19 Augustus 2009 - 17 September 2009

Ik droom door.....

Landen bezocht: