Labourday - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Beaty - WaarBenJij.nu Labourday - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Beaty - WaarBenJij.nu

Labourday

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

06 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Labour day(dag van de arbeid)
Alle arbeiders hebben Maandag vrij, dus lang weekend!
Het strand is vol met allerhande tenten en luifels, veel voedsel en koelboxen, veel etende te dikke mensen en veel dunne kindjes (ze beginnen hun leven dus echt wel dun)die moedig met surfbordjes de golven trotseren en veel gelach . Grote families . Opa en oma hebben in deze cultuur tenminste nog een functie.niks wegstoppen in een bejaardentehuis en van hun oude dag genieten! Ze werken zich het habiebabbie. Ze wonen vaak bij de kinderen en zorgen voor de kleinkinderen, klussen, doen boodschappen, koken. Zij hebben ook de meeste ervaring en kennis, dus ze worden nog gehoord. Wedden dat ze hier minder snel dement worden?
Mensen zijn hier aardig. Delen is iets wat hier bij de volksmentaliteit hoort..
Dus het is lekker gezellig op het strand. Vanuit ons balkon hebben we uitzicht op mannen die onder luidt oohhh of gejuich van de omstanders hoefijzer gooien spelen. Twee ijzeren staven n de grond en echte hoefijzers en daartussen een meter of 10-15 Je staat versteld hoe vaak ze die dingen om de paal krijgen.
Vanmorgen half uur hard gelopen langs het strand. Het waait daar lekker, zodat het nog uit te houden is.
Straks nog even naar Kihei, aan de overkant van de baai. Van daaruit heb je uitzicht op de zonsondergang. De eigenaresse van het appartement zei dat e stranden waarschijnlijk erg druk waren. Maar ik denk dat wat voor haar druk is, voor ons stil is. Ze heeft vast geen idee hoe Scheveningen er op een warme dag uitziet J. de zonsondergang gisteren was mooi maar niet spectaculair... Hangt natuurlijk van andere factoren af. De hoeveelheid stof in de lucht, heb ik me ooit door de weerman laten vertellen. In ieder geval komen er weer foto’s aan…Die van gisteren staan er al op.
voor degenen die niet weten waar:
Kijk in de map Beaty in Hawaii