stenen en watervallen - Reisverslag uit Kinsarvik, Noorwegen van Beaty - WaarBenJij.nu stenen en watervallen - Reisverslag uit Kinsarvik, Noorwegen van Beaty - WaarBenJij.nu

stenen en watervallen

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

11 Juli 2013 | Noorwegen, Kinsarvik

Vandaag op jacht geweest naar de watervallen bij Kinsarvik. Volgens het boekje - we hebben verschillende boekjes – waren er vier op de route vanaf Kinsarvik in de Husedalen. Voor ons geheel onverwacht vonden we de route en bij een helikopterlandingsplaats hebben we de auto neergezet. De langsstromende rivier was superwild, dus dat beloofde wat! Na een half uurtje lopen zagen we de eerste waterval al opdoemen. Men wat een joekel en wat een geraas. Echt supermooi!
Daarna verder gelopen totdat we bij het punt kwamen waar hij over de rand stortte. Voor dat punt leek het een onschuldige rivier, waar je zo pootje in zou baaien. Zou niet zo slim zijn overigens…..
Toen was er de keus: het bospad naast de pijp van de waterkrachtcentrale of een onverharde weg. Jaja, ik weet het, het bospad dus. Dat ging over groten stenen, glibberig van het vocht en
echte enkelbrekers. Maar omdat ik het rustig aan moet doen, hebben we dat bospad maar genomen  Oude wijvenpaden kunnen we tenslotte altijd nog lopen. .
Na het bospad zagen we de tweede waterval al in de verte liggen. Men, over groot gesproken. 600 meter hoog en 400 meter breed. Met een oorverdovende herrie stortte het water naar beneden. Het ene uitzicht was nog mooier dan het andere en het is erg frustrerend om te weten dat je dit niet vast kan leggen op film of foto op dezelfde manier als je het ziet. Uiteraard hebben we het wel geprobeerd. Ook hier een steile klim over steenhopen met blubber. De omgeving was bijna tropisch. De bamboe ontbrak nog net. Vol goede moed op weg naar de derde waterval, maar na een uur zwoegen was er nog niets in zicht. Gezien het feit dat het hele stuk ook weer moest worden afgedaald, hebben we de laatste watervallen maar overgelaten voor een andere keer. Morgen gaan we naar Eidfjord en daar hebben ze nog meer watervallen, waaronder de grootste van Noorwegen. Het weer blijft nog even goed, dus dat is gelukkig geen probleem. Het luchtbed wel, want we hebben nog geen andere tweepersoons kunnen vinden. Vannacht dus maar weer op de lichtgewicht mat. Ik weet niet hoe het met internet zit op de volgende camping, maar ik hou het verslag wel bij en ik zal proberen wat fotootjes te uploaden..

• 12 Juli 2013 - 11:50

Tenzinsangmo :

Heel mooi allemaal, geniet er maar lekker van!!!!!!

Liefs Sangmo

• 12 Juli 2013 - 22:00

Gertina:

hoi hoi.

Wat leuk weer een verhaal.
    Kijk je goed uit wat je doet.
    Maar weer een super mooi verhaal wat je allemaal weer meemaakt.
    Geniet ervan.
    En hopen bij de volgende camping weer internet is.

Groetjes

• 13 Juli 2013 - 16:45

Anneke:

Leuk om jullie reisverslagen te lezen en hele mooie foto's. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Wij zijn volop aan het klussen, met hoogwerker en steiger. Veel plezier en veel liefs. Anneke.

• 14 Juli 2013 - 12:33

Laura:

Wow, super mooie foto's! Heel veel plezier daar!

Liefs Laura