Een treinreis naar Japan - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Beaty - WaarBenJij.nu Een treinreis naar Japan - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Beaty - WaarBenJij.nu

Een treinreis naar Japan

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

13 Juli 2013 | Noorwegen, Geilo

We zouden vroeg opstaan, maar ja, we vielen na de wekker weer in slaap. Tegen 12-en dus volledig ingepakt weer verder, richting Eidfjord. Aldaar in wat winkels gekeken, maar ja, alleen een eenpersoonsluchtbed. We hebben de aankopen dus maar beperkt tot een brood en gingen op weg naar wat de grootste waterval van Noorwegen had moeten zijn. Na een wirwar van tunneltjes – ik word gek van tunnelrijden, dus het stuur maar gauw overgegeven aan Armando – kwamen we bij de waterval die tot onze verrassing per auto bereikbaar was. Maar wat een deceptie. Het was nauwelijks te zien en hij haalde het echt niet bij de joekel waar we de dag ervoor bloed zweet en tranen voor hadden gelopen.. Na enig overleg besloten we nieuwe uitdagingen te gaan zoeken en door te rijden naar Geilo. (sorry, het heet echt zo).
Geilo bleek een erg leuke plaats te zijn, met hele grote sportwinkels. Wel een leuke fleece gescoord, maar luchtbedden, ho maar. We moesten naar de europrix volgens een van de sportverkopers, in Gol, 5 mijl verderop. Oww dat deden we natuurlijk, al bleek Gol volgens de navigatie 50 km verderop te liggen. Maar ja je ligt op de koude grond en je wil wat. Tot onze vreugde hadden ze in de Europrix een 2 persoonsluchtbed. Met ingebouwde elektrische pomp haha. Gelijk gekocht en weer terug naar Geilo, want daar was een camping… not… De dichtstbijzijnde was in Hol, weer 48 kilometer verderop. Ja je rijdt wat af. Gelukkig is dit een leaseauto en is de benzine inbegrepen.
Tot onze verrassing ook weer Nederlandse eigenarenop de camping en zowaar, we hadden de hele dag al zitten smachten naar een pizza en jawel, die kon je op de camping bestellen! Het was wel een magnetron warm gemaakt exemplaar, maar honger maakt slappe pizza’s zoet. We hadden nog een flesje wijn liggen en die smaakte er heerlijk bij. Nadeeltje was wel dat ze hier van die grote gemene muggen hebben, die dwars door je spijkerbroek heensteken. Ik kan mijn muggenmelk niet vinden, en die van Armando vinden ze niet vies genoeg. Snel op zoek naar locale muggenmelk dus.
Vandaag hebben we de trein genomen naar Flam. Het is een toeristische trein, die ook in de treinen serie op TV is geweest. Geweldige natuur en watervallen onderweg. Bij een grote waterval stopte de trein en mochten we allemaal uitstappen om foto’s te maken. Flam is het einde van een Fjord, dat bezocht wordt door grote cruise schepen vol met japanners, chinezen en Russen. Verder allemaal souvenirwinkels met hetzelfde spul. Het meest schokkend vond ik de mooie witte vosjes die voor een euro of 600 om je nek konden liggen. Dat is een vossenleven dus blijkbaar waard. Dat er nog idioten zijn die dat kopen…
Verder natuurlijk rendieren- en schapenhuiden, maar dat ligt dichter tegen onze koeien aan.
In ieder geval, in Flam waande je je in een soort pretpark, beetje maduradam op ware grootte, erg onrealistisch en helemaal niet Noors. Maar ja, we moesten wat tijd wachten voordat we weer met dezelfde trein terugkonden. Dus lekker rondgelopen en wat rondgekeken. Echt, alleen maar Japanners, heel raar in Noorwegen. Er lag ook een cruiseschip van drie verdiepingen, dus dat verklaarde de meeste toeristen wel.
Nu dus weer terug bij de tent en aan het kaartlezen voor de route morgen. Richting Jotunheimen, dus we zien wel hoe ver we komen! Wel weer non-stop tunnels, sommigen zijn 25 kilometer en dat is dan gelijk ’s-werelds langste tunnel. Goed uitgezocht dus :((
Je hoort het wel. Deze camping had internet, de volgende hoop ik ook, maar dat zien we dan wel weer!
Tijd voor thee!

• 13 Juli 2013 - 23:04

Vicki:

leuk dat jullie met ze tween genieten. lees graag jouw verhalen beaty.
    we zien je in september:-)
    vooral geniet!
    xox

• 14 Juli 2013 - 00:24

Alexandra:

zo te lezen hebben jullie het geweldig. internet is hier niet altijd optimaal of je moet er voor betalen. daarom nu pas een berichtje.
    wij genieten ook. al heel veel dingen gedaan. eergister avond was er een soort hert met gewei op de camping vlak bij de camper. zo gaaf om te zien. al heel veel dieren in het wild gezien. vanmorgen de zonsopgang oin de grand canyon. echt zo mooi al die kleuren. daarvoor wil je wel om 4 uur je bedje uit. daarna een helicoptervlucht door de grand canyon gemaakt. dat vergeet je nooit meer. wat is dat een bijzondere ervaring.
    geniet van de vakantie. we denken aan jullie

liefs van ons alle drie

• 14 Juli 2013 - 11:05

Gertina:

Hoi hoi

Wat een leuk verhaal weer.
    Zo zie je maar alles komt goed,met je luchtbed.
    veel plezier nog samen

• 26 Juli 2013 - 11:37

Ilana:

Leuk te lezen dat jullie het enorm naar jullie zin hebben!! Geweldig dat jullie een helicoptervlucht door5 de grand Canyon hebben gedaan. Ik neem aan dat je daar foto's van hebt gemaakt én de wilde dieren die je onderweg "tegen kwam"!

Ik kijk enorm uit naar het vervolg!

Liefs, Ilana