Palmen, zee en vuurwerk - Reisverslag uit New Delhi, India van Beaty - WaarBenJij.nu Palmen, zee en vuurwerk - Reisverslag uit New Delhi, India van Beaty - WaarBenJij.nu

Palmen, zee en vuurwerk

Door: Beaty

Blijf op de hoogte en volg Beaty

01 Januari 2012 | India, New Delhi

Oud en nieuw in Colomb
Niet zo spectaculair eigenlijk... Maar ja, er zitten eigenlijk bijna alleen Engelsen in deze tent, daar komt het vast door.
Gisteravond werden de tafels en stoelen uit het restaurant op het strand gezet met kaarsen op tafel.
Er werd een grote luidspreker op het strand gezet waar muziek uit denderde. Gelukkig geen technodisco, maar house versies – of heet dat anders tegenwoordig – van bestaande nummers. Wel veel bonkabonka. Ik moet zeggen ik loop daar niet echt warm voor, sterker nog, ik word er doodmoe van. Gelukkig viel af en toe de elektriciteit uit, waardoor je alleen de kaarsjes zag, het vuurwerk en de zee hoorde.. een verademing. Zowel het uitvallen als het weer aan gaan van de elektra werd met gejuich begroet. Ach mensen houden van afwisseling. Er zitten hier verder alleen maar stelletjes en Engelsen kleven alleen aan elkaar, dus geen gezelschap. Ik ben op een zitzak gaan zitten met een biertje en een maal en daar verder niet vanaf gekomen. Er was wel wat entertainment, omdat ze ook al uren van te voren met af en toe een vuurpijl af te steken, met fantastisch mooi vuurwerk. Vooral als zo'n ding laag over zee uiteenspatte in de meest prachtige kleuren!Om 12 uur barstte het los. Er waren drie vuurwerkhaarden en het van tafels en stoelen ontdane restaurant was de disco. Voor het eerst deze vakantie voelde ik me toch wel erg alleen en een beetje verdrietig. Ik moest aan de dood van Cees denken en ik had het zoveel fijner gevonden als ik dit moment met een fijne vriend had kunnen beleven. Maar dit jaar wordt een super jaar en ik projecteer dat ik volgend jaar hand in hand met iemand (ben heel benieuwd met wie :) naar het vuurwerk sta te kijken, waar dat dan ook moge zijn! Gelukkig stierf ik van de slaap, omdat ik de nacht ervoor nauwelijks een oog had dichtgedaan en kon het maar net redden tot 12 uur. Het leek me een goed moment om met oorpluggen in naar bed te gaan, waar ik zo ongeveer in coma heb gelegen. Vandaag is het bewolkt, wel jammer, maar ook wel lekker omdat het koeler is. Ik moet zo naar een ATM met riksja, omdat mijn cash niet voldoende is om hier de rekening te betalen., afzetters.. De trein zou morgen ochtend om 5 uur gaan, dus dat betekent weer vervoerproblemen en vroeg op, dan wel geen slaap. Volgens de eigenaar hier is het praktischer om met de local bus te gaan, omdat je dan om 8 uur of zo kan vertrekken. Dat spreekt me eerlijk gezegd meer aan, dus ik denk dat ik dat maar doe, want ik ben die gebroken nachten een beetje zat. Dan maar in de hobbel de bobbel bus, want de wegen zijn hier behoorlijk slecht. In de slaapbus werd je af en toe van je slaapplaats gelanceerd en kwam je met een enorme klap weer neer, wat steevast een heftig Russisch gevloek naast me opleverde.
Verder weer de bekende kraaien. Ze zitten overal langs de kust erg irritant te krassen.
Het strand is hier super mooi met heel veel palmen in allerlei soorten. Jammer toch dat je die niet bij ons in je tuin kan planten en in leven kan houden!Overigens kreeg ik ook nog een tip om nooit onder een kokosnootpalm te gaan staan. Het schijnt dat er toch elk jaar nog redelijk wat mensen de dood vinden doordat ze een kokosnoot op hun koppie krijgen. Een soort tekenfilm dood, alleen sta je niet meer op. Ik hoop dat jullie allemaal een leuk oud en nieuw hebben gehad en nu allemaal een nieuw super jaar krijgen, met veel liefde, gezondheid en geluk! Ik ga ervoor!


.


  • 01 Januari 2012 - 10:48

    Gertina:

    Goeiemorgen.

    De beste wensen voor het nieuwe jaar.
    We hebben een leuke jaarwisseling gehad.
    Motregen savonds maar als het droog was wat vuurwerk afsteken.

    Ja dat voel je je toch eenzaam en wil je dat met iemand delen zo leuk moment bij het strand water en vuurwerk en als de klok 12 uur slaat.
    Maar dat heb je helaas niet.
    Dit jaar 2012 moet een goed jaar voor je zijn.
    Dat je gelukkig bent en je hoofd leeg hebt.
    Dat wens ik je toe.

    Ik vond het weer heel leuk een verhaal van je te lezen.

    Groetjes gertina

  • 01 Januari 2012 - 11:19

    Anneke:

    Ik hoop dat je een goede reis hebt in de hobbeldebobbel bus en dat 2012 voor jou een spetterend jaar wordt met veel energie en een leuke betrouwbare vent aan je zij (om mee naar het vuurwerk te kijken, of om andere dingen mee te doen).

    Je bent dapper dat je zo in je eentje op reis gaat en dat je alleen met oud en nieuw zo'n moment hebt, valt eigenlijk wel mee.

    Oud en nieuw doet mij ook thuis altijd al denken aan de mensen die er niet meer bij zijn, en de dingen die het volgende jaar gaan komen.
    En dat is eigenlijk onzin, want het nieuwe jaar is niets anders dan een nieuwe dag (alleen wat groter uitgemeten), en die heb je het hele jaar door.

    Veel plezier, want hoe je het beschrijft is het allemaal heel mooi!

    Knuffel,
    Anneke.

  • 01 Januari 2012 - 12:04

    Rob:

    Superleuk om je verhalen te lezen.
    Je bent heerlijk ondernemend en daardoor vol verrassingen die je heel leuk met je lezers deelt. Ben benieuwd naar je boek.
    Je oud-en-nieuw ervaring herken ik wel een beetje.......... La

  • 01 Januari 2012 - 12:08

    ROB:

    Leuk om je verhalen te lezen. Je weet je belevenissen heel pakkend te beschrijven. Ik ben beniwud naar je boek.
    Niet fijn dat het oud-en-nieuw niet met het gewenste vuurwerk passeerde. Ja, dan is een partner wel fijn. Wie weet wat 2012 in het verschiet heeft. Ik wens je nog fijne laatste dagen en proost in gedachten op het nieuwe jaar. Jij met je Kingfisher biertje ik met een Amsteltje. Houdoe!!!

  • 01 Januari 2012 - 12:16

    Hans:

    Een heel ander oud en nieuw dan ik beleefd heb, jammer dat jij je toch ook eenzaam voelde, dus ik hoop dat jouw uitspraak over dat vuurwerk uitkomt. Wens je dan ook een liefdevol 2012.
    Groetjes en nog veel plezier de komende dagen

  • 01 Januari 2012 - 18:31

    Ireen:

    Haaai :-).

    Allereerst een heel goed, gezond en liefdevol 2012! Het gevoel wat je beschrijft op het moment dat de klok 12 uur slaat herken ik hoor! Ook ik had dingen graag anders gezien, maarja...het loopt toch zoals het loopt.

    Dit jaar weer nieuwe kansen :-)
    Wat je nu allemaal (alleen) ondernomen hebt kun je mooi in je levensboek bijschrijven ;-).

    Liefs en kus
    Ireen

  • 05 Januari 2012 - 13:27

    Ilana:

    Jeetje, wat herkenbaar jouw verhaal over nieuwjaar! Mijn hart gaat naar jou uit als ik dat zo lees (en ook tussen de regels door). Lievie, ik wens jou een heel goed, gezond en liefdevol 2012 toe! Ik zal vaker een kaarsje voor je branden, misschien helpt dat een beetje...
    Liefs, Ilana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beaty

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 120767

Voorgaande reizen:

06 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Het Noorse avontuur

21 December 2011 - 05 Januari 2012

zon, zee en Indiers

19 Juni 2011 - 09 Juli 2011

the Beat goes on

19 Augustus 2009 - 17 September 2009

Ik droom door.....

Landen bezocht: